Tunnels & Trolls / Schwerter und Daemonen
Achtung: Es gibt wohl zwei verschiedene Produktlinien¸ die diesem Namen zuzuordnen sind. Einmal eine Charakter-Buch-Serie mit der sich Kämpfe austragen lassen und ein vollwertiges Rollenspielsystem. Tunnels & Trolls boxed set ($15.95) T&T Rulebook: easy to understand¸ filled with in-depth examples. Everything you'll need to know to play T&T¸ including Combat¸ Magic¸ Weapons & Armor Charts¸ and Monsters¸ plus Elaborations¸ Weapons Glossary¸ Index¸ and Trollstone Caverns (an introductory game master adventure). The pocket version of City of Terrors: A T&T adventure that you can play by yourself- because in place of a game master¸ the BOOK directs you through the adventure by offering written options. Castle Ward: a gamemaster adventure¸ easy for a new GM to moderate. A nearly deserted castle guards the entrance to a monster stronghold. Player Character Pack: 10 T&T characters to get you started¸ all completely attributed and equipped. Three six-sided dice (games sold outside the US do not contain dice). T&T Rulebook - ($9.95¸ If bought separately) Pocket-sized City of Terrors - $3.00 (If bought separately) There is also a pocket-sized (Corgi edition) version of the T&T rulebook available for $7.50 je Bild-Kampf-Regelbuch ($10) T&T reiht sich in die Bücher der LostWorlds-kompatiblen Bild-Kampf-Systeme ein. Jedes Buch stellt einen bestimmten Charakter vor¸ den man auch in einer Kampagne spielen kann - oder einfach nur zum Spaß oder in Turnieren 1-1-Kämpfe bestehen lassen kann. Jede der Buchseiten zeigt den Charakter in einer bestimmten Angriffs- oder Abwehrhaltung. Dazu kommt eine kleine Tabelle mit Zahlen¸ möglichen Aktionen und Farbcodes. Zusätzlich gibt es eine eigene Tabelle¸ die die eigenen möglichen Bewegungen widerspiegelt. Der Gegner erhält nun das eigene Buch und man selbst das des Gegenspielers - man schaut also den Gegner während des Kampfes an. Der Gegner sagt während des Kampfes seine Züge anhand seiner Tabelle an und man selbst schlägt die entsprechende Seite im Buch auf um das Ergebnis zu sehen. Bestimmte Bewegungsarten beschneiden einen den Angreifer oder das Opfer in der Auswahl der kommenden Bewegungen. So kann jemand der am Boden liegt in der nächsten Runde entweder von unten (im Liegen¸ mit Abzug) Zuschlagen¸ Wegrollen oder Aufstehen¸ aber nicht dem stehenden Gegner eine Ohrfeige geben. Zweikämpfe dauern so durchaus ihre fünf Minuten. Persiflage auf D&D. Erstmals auftauchen von Solo-Abenteuern.
A traditional fantasy game¸ similar to but simpler thanD&D. It uses only six-sided dice¸ where combat has each side rolls their dice and totals them up. The side with the highest total wins the round. The difference in the rolls is then divided up among the losing side as damage. The 7th edition¸ published through Fiery Dragon Productions¸ saw a number of changes¸ including a new attribute for Wizardry¸ and determining character level based on the highest of a character's class attributes. The 7.5th edition added a solo adventure¸ GM adventure¸ spellbook¸ and monster compendium to the core book. - A description from https://darkshire.net/jhkim/rpg/encyclopedia/ with kind permission of John H. Kim
First published in 1975¸ at the dawn of role-playing games¸ the original Tunnels & Trolls offered players simple and easy rules to become true heroes. Players created characters to go out to fight monsters¸ undertake missions¸ and explore the unknown. Ken St. Andre¸ Liz Danforth¸ and James "Bear" Peters have collaborated to reexamine every element of the game before rewriting the new edition from top to bottom. The rules contain everything you need to play as a hero or as a GM. Create your own adventures or explore Trollworld¸ never before described in such detail. Trollworld is the brainchild of Ken St. Andre¸ part of which was explored by early gamers¸ including Liz and Peters¸ who share their own cities for the first time.