KULT
Auf der anderen Seite wartet das ErwachenDie Welt¸ wir wir sie kennen¸ ist eine Illusion¸ kreiert von unserer eigenen Vorstellungskraft¸ um dem Wahnsinn auszuweichen¸ Denn Träume und Wahnsinn führen weiter und weiter hinaus in die Dunkelheit...
Die Magie ist ein Weg¸ um Illusionen zu durchschauen. Auch kann mit ihr die Realität manipuliert werden. Durch sie erwirbt ein Beschwörer Fähigkeiten¸ die viele Menschen früher hatten¸ bevor er sie blendete.
Das Erwachen ist die Befreiung von den Fesseln dieser Welt. Ein Mensch¸ der aus seiner Gefangenschaft erwacht¸ besitzt Kräfte¸ die jenseits unserer Vorstellungskraft liegen. Er kann die Weltsehen¸ wie sie wirklich ist.
Die Träume sind ein Eigenes Universum. Die physikalischen Gesetze sind dort außer Kraft gesetzt¸ Raum und Zeit haben ihre Bedeutung verloren. Aber die Träume können unsere Welt beeinflussen.
DAS SPIEL IST FÜR PERSONEN UNTER 16 JAHREN NICHT EMPFOHLEN
A surreal modern-day horror RPG¸ where the horrific underlying reality is a gnostic fable. - A description from https://darkshire.net/jhkim/rpg/encyclopedia/ with kind permission of John H. Kim Reality is a lie!!
'This is a world of twisting corridors¸ alleys and streets within the maze of the great city. Secret words are spoken over sweating bourbon glasses in seedy corner bars. Forgotten gods are revived by the neon lights and the street noise¸ and live to tread their dance of death in trendy clubs. Every doorway¸ every rusted iron staircase leading underground¸ can be an entrance to hell.'
This is the long-awaited release of the third edition of Kult¸ the classic awareness-broadening role-playing game that challenges the way we think about reality¸ life¸ death¸ heaven¸ hell¸ and the creatures that rule over them all. Trod the secret places of the world in search of a glimpse or the Metropolis. Face fearsome creatures that move among us unseen¸ and discover the birthright that all humans have forgotten. The third edition of Kult brings to life this world so familiar - and yet so compellingly alien to us. 'Kult: Rumours' is the players' handbook to Kult¸ bringing together all the rules needed to create and play a character in a brand new format.
Selling points: The first book in the newly released series of Kult game soucebooks. - Revised rules system combining elements of both the first and second editions. - New original artwork. - Brand new format for easier reference and use - Beautiful¸ crisp¸ high-quality presentation - For mature players only