Mechwarrior 3052 / Mechkrieger 3052
Mechkrieger ist ein Rollenspiel-Zusatz zu Battletech. Es spielt im Jahre 3025¸ die Menschheit hat den Weltraum weit besiedelt. Nach dem Zusammenbruch des Sternenbundes vor 300 Jahren kämpfen 5 Nachfolgerstaaten um die Herrschaft in der inneren Sphäre. Die Folge der Kriege ist ein starker Technologieverlust. Viele der High-Tech Fabriken können bei Verlust nicht mehr ersetzt werden. Kriege werden fast nur noch mit BattleMechs gefÜhrt¸ bis zu 20m hohe und 100t schwere bemannte Kampfroboter. Es gibt ein recht beliebtes Tabletop-Strategiespiel (Brettspiel) mit dem Namen Battletech. Dort versuchen sich die Spieler gegenseitig mit riesenhaften Kampfrobotern ("Mechs") die Pilotenkanzeln wegzuschießen. Diese Kämpfe werden in der Regel zwischen den verschiedenen Gruppierungen¸ den einzelnen Clanen und der sog. inneren Sphäre ausgetragen. Um einen Eindruck zu bekommen¸ muß man sich die Dimensionen eines solchen Kampfroboters wie ein mehrstöckiges Haus vorstellen - der Vergleich mit King Kong oder Godzilla wäre vielleicht angebracht. Natürlich kämpfen diese Roboter nicht (nur) mit der Faust und riesengroßen Äxten¸ sondern auch mit allerlei HighTech¸ vom großen Laser bis zur Laffette findet man allerlei Austattung - bis der Innenraumn voll ist. Angetrieben wird der Mech durch einen Atomreaktor¸ dessen Hitze schon vielen Strategen ein Dorn im Auge war. Aus diesem Figürchenspiel hat sich alsbald ein vollwertiges Rollenspiel entwickelt¸ daß jedoch mehr auf die Zusammenhänge außerhalb der Kanzel eingeht. Die Kämpfe werden aber natürlich auch weiterhin gerne mit den bereits erprobten Regeln von Battletech ausgefochten. [Dogio]
A sci-fi RPG in the world of theBattletechboardgame¸ set in a 31st century where constant wars are fought by giant robots (""mechs""). The 1st and 2nd editions focuses on PC's as pilots and crew of battlemechs¸ while the 3rd edition expands the scope. The 2nd edition system uses 2d6¸ roll over target number (based on attribute) minus skill. The 3rd ed system uses 2d10 + skill vs difficulty. Character creation is by a life path¸ choosing skills and rolling for random events for different stages. The 3rd edition was later reprinted by FanPro as the ""Classic BattleTech RPG""¸ since the title ""MechWarrior"" was used for a related collectible miniatures game. - A description from https://darkshire.net/jhkim/rpg/encyclopedia/ with kind permission of John H. Kim
Ten thousand years of organized warfare have culminated in that fabrication of arms and armor¸ of mobility and strength¸ called the BattleMech.
The typical Mech stands 10 to 12 meters tall. Vaguely humanoid¸ it is an armored giant of myth and legend come to life. The lightest weigh 20 tons¸ the heaviest 75 tons or more. Even the smallest Mech bristles with lasers/particle cannons¸ long- and short-range missile launchers¸ autocannon¸ or machineguns which make it striding¸ thundering death for any unarmored army silly enough to stand and fight.
MechWarrior includes the rules and other game information necessary to role play the men and women who pilot these monsters of destruction. Lists of skills and equipment¸ as well as extensive rules for personal combat are provided
Also included is substantial background information on MechWarriors and their Mechs and on the Successor States and their endless wars. Descriptions of each major house¸ its leaders¸ major planets¸ and its best regular and mercenary Mech units provide the beginnings of endless adventures and campaigns.
There are also enough facts and figures to run a mercenary unit¸ including extensive mission tables and: random encounter events. The information on titles and nobility - the goal of every MechWarrior - describes land holdings and¸ more importantly¸ annual revenues collected by typical holdings.
The most spectacular section of MechWarrior is the 16-page fuil-color section illustrating some of the uniforms and equipment used by major houses and mercenary units.
Theres an old saying that claims a Mech is only as good as the warrior who pilots it.
In MechWarrior¸ you have a chance to prove it.
The second edition of the MechWarrior role playing game brings the system into line
with the changes and technological advances of the BattleTech universe.
Create your unit from the ground up by deciding what and how you want to play¸ then use the quick-and-dirty character-generation system to flesh out your fighting team. Play character Archetypes such as the MechWarrior¸ Aerospace Pilot¸ Tech¸ or Clansman. Choose your gear from the equipment list¸ and you are ready to go. Full-color illustrations depict the uniforms worn by the five Houses and four major Clans in the Inner Sphere. The updated rules provide all the information you need for exciting adventures in or out of your Mech.
With MechWarrior¸ the BattleTech universe is yours to explore!