Magic - A Manual of Mystic Secrets (1e)
...ehe du jetzt diesem Dämon hinterherrennst¸ solltest du einem Feuergeist beschwören und in den Schwert bannen. Das wird der ollen Eiterfratze was zum Knabbern geben... Natürlich ist das eine Möglichkeit. Allerdings dautert das Herstellen eines magischen Gegenstandes fast so lange und ist fast so mühsam¸ wie ein Artefakt aus einem alten Kaer zu bergen und herauszufinden¸ was mit ihm los ist - immerhin ist Selbermachen etwas weniger gefährlich. Deinem Gesichtsausdruck nach zu urteilen wußtest du noch nicht einmal¸ daß man seine eigenen Zauber entwerfen oder die Unterwelten bereisen kann. Und du bist ganz sicher¸ daß du nicht übertrieben hast¸ als ich dich fragte¸ wie lange du schon deine Disziplin studiert hast? Nun¸ setz dich¸ mein Sohn¸ denn ich kann dich vieles über den Gebrauch von Magie lehren. Versuch nur¸ dich der Lektionen würdig zu erweisen¸ denn bezahlen wirst du so oder so...
Magie: Handbuch mystischer Geheimnisse ist das lange erwartete Buch¸ das zahlreiche neue Möglichkeiten eröffnet¸ wie Magie in der Welt von Earthdawn eingesetzt werden kann. Es enthält nicht nur ein System zum Entwerfen eigener Zauber¸ sondern beschreibt auch neue Anwendungsformen von Faden- und Blutmagie und enthält Regeln für das verzaubern und das Erschaffen magischer Gegenstände¸ für Beschwörungen und Reisen in die Reiche des Astralraums. Umd mit dem Schamanen finden Sie eine neue magische Disziplin spielbereit präsentiert.
Magic is the very heart of the Earthdawn game¸ and the Magic supplement provides many new ways to use it¸ from new forms of adept magic to summoning¸ enchanting and more. Magic also includes guidelines for spell design¸ new uses of blood magic and a complete description of astral space¸ home to countless spirits as well as the Horrors. Magic: A Manual of Mystic Secrets is a rules supplement and the ultimate resource of advanced magic use for the Earthdawn game system.
...expands the use of magic in the Earthdawn game and provides rules for using magic in previously unexplored ways. In addition to offering a spell design system¸ this book describes new uses for thread magic and blood magic...
MAGIC: A MANUAL OF MYSTIC SECRETS
"... Before you run off after that Horror you ought to summon a fire spirit and trap it in your sword. That'll give ol' pus-face something to think about..."
"Of course it can be done. Enchanting your own magic item takes almost as much time and effort as rescuing one from an old kaer and finding out what makes it hum¸ but making it yourself is a bit less dangerous than adventuring. I suppose you didn't know you could design your own spells either¸ or travel to the netherworlds? Are you sure you didn't exaggerate about how long you've been studying your Discipline? Well¸ sit down son¸ because there's a lot I can teach you about how to use magic. Just try to be worthy of the lessons¸ because you'll pay the cost one way or another..."
Magic: A Manual of Mystic Secrets expands the use of magic in the Earthdawn games and provides rules for using magic in previously unexplored ways. In addition to offering a spell design system¸ this book describes new uses for thread magic and blood magic¸ and contains rules for enchanting and creating new magical items¸ summoning spirits and exploring the reaches of astral space. This sourcebook also includes rules for playing a shaman¸ a new magician Discipline.