Spacetime
Space Time is science fiction role-playing¸ so gritty that you can feel it between your teeth. Set in the 24th century¸ Earth is still recovering from WWIII¸ with quite a way to go. Reaching tenatively to the stars¸ other human societies are found¸ remnants of an interstelar society blasted back into the Stone Age some thousends of years ago. Adventure on corporation-dominated Earth¸ where economics takes place of politics¸ and anything you can get away with is legal. Or¸ explore Mars. Its eclectic society produces the best brains in the solar system¸ but still can"t explain all the mysteries of the uncharted Martian ruins. Travel to the other human worlds¸ or any one of the hundreds of habitable but unexplored systems. The frontiers are waiting. Space Time ist ein so bissiges SciFi-Rollenspiel¸ daß es in den Zähnen knirscht. im 24. Jahrhundert plaziert¸ wo die Erde sich immer noch von den Wunden des 3. WK erholt. So suchte man auch sein Glück im Weltall und traf auf andere menschliche Gesellschaften¸ teils wie Bruchstücke längst vergangener Zeitalter. Zahlreiche Abenteuer finden sich auf der Erde oder auf dem Mars¸ wo sich die besten Gehirnzüchter des Sonnensystems finden. Aber auch die Reisen zu den anderen menschlichen Welten - zahlreiche bewohnbare aber meist noch unerforschte Planeten - versprechen genug Abwechselung. Die Grenzen warten. Space Time basiert auf dem TimeLords Rsp-system¸ und ist demnach kompatibel zu entsprechenden Erweiterungen. Die realistischen Regeln unterliegen einem einfachen Aufbau und geben ausreichend Freiheit zur Festlegung der Komplexität. Space Time... so nah wie man der Zukunft kommen kann. Dank an Arne
A cyberpunk RPG¸ set in a dark urban future ruled by interplanetary corporations. It uses a variant of theTimelordssystem. - A description from https://darkshire.net/jhkim/rpg/encyclopedia/ with kind permission of John H. Kim
(Abschrift des Rückentextes): Space Time is based on the TimeLords RPG system¸ and is fully compatible with all other games in the system. The realistic rules have a simple hierarchy¸ letting you decide how much detail you want to include¸ and the unique combat and damage system gives results like no other game. Space Time... as close to the future as you can get.