Maelstrom
Maelstrom Storytelling ist ein Fantasy Erzählspiel Die Charaktere befinden sich auf einer chaotischen Welt. Vegetation und Klima wechseln manchmal über Nacht - Stabilität ist die Ausnahme. Als wenn das nicht schon reichen würde¸ sorgt auch noch ein kraftvoller wirklichkeitsverzehrender Sturm (der namensgebende Mahlstrom) für Bewegung. Außerdem sorgt der Sturm für das Auftreten von Magie und damit verbundenen Magiern. Überhaupt findet man einen reichen Fundus an Kulturen¸ die mehr oder weniger vom Maelstrom beeinflußt werden. Ein Charakter definiert sich durch eine Anzahl an "Beschreibungen" die in vier Bereiche (Geist¸ Materie¸ Gedanken und Chaos) eingeteilt werden können. Seine Ausrichtung erlangt ein CHarakter über besondere Fertigkeiten (eine Primär- und zwei Sekundäraffinitäten¸ die z.B. Kenntnissse durch einen Beruf widerspiegeln). Im Spielfluß macht sich bemerkbar¸ daß nicht das individuelle Handeln eines Einzelnen Charakters beachtet wird¸ sondern das Resultat der Gruppenaktivität im Vordergrund steht - Einzelaktionen verlieren an Wert. Dementsprechend erfolgt (sehr gewöhnungsbedürftig) auch die Umsetzung des Ergebnisses (nach Befragung der Würfel) durch die ganze Gruppe und wird Erzählerisch umgesetzt. Insgesamt bleibt durch das eigenwillige Regelkostüm und vor allem durch den etwas ungünstigen Aufbau Des Regelwerks ein fahler Nachgeschmack. Diese ungerade Linie setzt sich auch bei den Illustrationen fort¸ die eine Melange zwischen vielen Stilen und Techniken darstellt (kein einheitliches Gesamtkonzept). Dank an Sandfox
A historical RPG about life in 16th century England¸ in pocket book format (in a line of ""Adventure Books""¸ ISBN 0-14-031811-9). The system uses percentile rolls as well as d6's. It has limited point-bought character creation¸ with packages for chosen profession. The 10 attributes each has a base of 30¸ you could distribute 50 points among them plus bonuses from your profession package. Witchcraft was handled as semi-freeform Willpower roll vs difficulty¸ with an extensive chapter on herbs. The second edition was published electronically viaRPGNow. - A description from https://darkshire.net/jhkim/rpg/encyclopedia/ with kind permission of John H. Kim
A fantasy RPG of pseudo-science¸ Leonardan magic and gunpowder set in a different reality which constantly shifts as a magical storm passes over it. The system (""Story Engine"") is a cinematic dice pool system which has no numerical stats. Instead¸ the size of the pool depends on the number of textual ""descriptors"" (like ""strong"") the character has that apply. Success is determined by the number of odd numbers rolls (""Odds"") vs the difficulty. - A description from https://darkshire.net/jhkim/rpg/encyclopedia/ with kind permission of John H. Kim
Confront the Unknown. Transcend the Impossible.
'Before the Great Equinox there was an Empire. In the Empire all things ware good. the world didn't shift around¸ and the shrikes were far away. There were great machines¸ and ships that flew in the sky. There was the Law¸ and there was the Word. The storm was tamed¸ you see¸ and the Empire brought the whole world together with their obelisks and their roads.'
What happened to it ¸ uncle?'
'It's gone¸ son. It wasn't strong enough¸ In the end¸ the storm toe it apart at the seams. And now all the world is broken into little pieces¸ all separate and beautiful. Until the storm comes. And washes the world away.'
The new game from Hubris. A rich world and fluid system that stand alone.
The RULES are adaptive¸ resolving events through a bidding system that allows whole scenes to unfold fluidly. Designed in a cinematic vein¸ the Hubris Engine yields engaging stories and dynamic role-playing.
The SETTING is a rich world of shifting realities¸ all tied together by the same storm. Home to alien cultures¸ Leonardan magic¸ gunpowder and pseudo-science¸ it caters to many different styles of play. From piracy on the high seas of the Outer Crescent to illegal duels at the Queen's Amphitheater¸ the setting touches on magic¸ science¸ and the world of dreams.
An innovative game designed to satisfy the needs of role-players and day-dreamers alike.