Barbarians of Lemuria (HC 2017)
Vollständiges Regelwerk mit einer einfachen¸ eleganten Charaktererstellung. Das Spielsystem fördert die Handlungsfreiheit¸ lässt Regelinterpretation zu und ermöglicht große Heldentaten. Durch seinen schnellen Einstieg wird es sowohl Anfänger als auch erfahrene Spieler ansprechen. Enthält die Beschreibung von Lemuria¸ einem wilden und ursprünglichen Land¸ wo immer noch die bösen Schatten der Zaubererkönige lauern¸ wo große Städte die letzten zivilisierten Oasen inmitten einer feindlichen Umgebung bilden. Eine Welt wie für große Abenteuer geschaffen. Mit einem Bestiarium mit vielen neuen gewaltigen lemurischen Kreaturen und Regeln für epische Land- und Seeschlachten mit Beispielschiffen. Enthält einen Saga-Generator und fünf Abenteuerszenarien
A swords & sorcery fantasy RPG¸ inspired by primarily by Lin Carter's Thongor of Lemuria series along with Conan¸ Elric¸ and Fafhrd & The Grey Mouser. It is set in an archetypal world (Lemuria) that is just recovering from a final war against the sorcerer-kings who had ruled for centuries. Along with humans¸ there are nomadic blue-skinned giants (Ceruleans)¸ savage jungle-dwelling apemen (Grooth)¸ and secretive birdmen (Haklaton). It uses its own system. Resolution calls for combining 2d6 + attribute - difficulty¸ where 9 and above is a success. Hero Points can be spent to re-roll dice¸ raise level of success¸ cheat death¸ and even change game-world facts (with GM permission). Character creation is limited point-based. The player distributes 4 points among the four main attributes (Strength¸ Agility¸ Mind and Appeal) and 4 points among the combat abilities (Brawl¸ Melee¸ Ranged and Defence); selects 4 careers from a provided list; then selects a place of origin and either one trait/advantage or two traits/advantages and a flaw. It includes a freeform magic system for sorcery¸ gods¸ and alchemy. - A description from https://darkshire.net/jhkim/rpg/encyclopedia/ with kind permission of John H. Kim